Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego Indii grozi flagowemu przewoźnikowi – Air India –zawieszeniem lub nawet cofnięciem licencji operacyjnej. Jest to efekt audytu, który przeprowadzony został przed katastrofą boeinga 787.
Jak informuje indyjski dziennik „The Economic Times”, dokładnie trzy dni przed katastrofą niespełna 12-letniego Dreamlinera, regulator lotniczy wystosował do władz Air India oficjalne pismo, w którym podkreślono, że wcześniejsza kontrola regulacyjna wykazała „powtarzające się i systemowe naruszenia w obszarze bezpieczeństwa operacyjnego, planowania załóg oraz przestrzegania przepisów lotniczych”.
Indyjska Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego zarzuciła narodowemu przewoźnikowi błędy w ustalaniu harmonogramu pracy pilotów wszystkich typów samolotów. Wśród poważnych uchybień w działalności znalazły się m.in.: przydział obsługi rejsów pilotom z nieaktualnymi licencjami, wielokrotne przekraczanie maksymalnych limitów czasu pracy i brak realnego nadzoru wewnętrznego.
Dla regulatora nie akceptowalnym jest również fakt, że „accounatble manager” (osoba pełniąca kluczowe stanowisko w organizacji lotniczej, odpowiedzialne za zapewnienie zgodności z przepisami dotyczącymi zdatności do lotu oraz utrzymanie bezpieczeństwa i zdatności do lotu floty statków powietrznych organizacji) pracował na dwóch długodystansowych rejsach (Bangalore – Londyn – Bangalore), bez wymagalnego przepisami odpoczynku między operacjami, znacznie przekraczając dopuszczalne limity czasu pracy.
Audyt, który miał miejsce przed katastrofą „Liniowca Marzeń”, wykazał także, że samoloty o wąskim kadłubie były wykorzystane do obsługi pasażerskich operacji, nie mając ważnych certyfikatów zdatności do lotów. Przeterminowane przeglądy m.in. kluczowego wyposażenia awaryjnego (systemy ewakuacyjne) wykryto w airbusach A319 i A320, które wykonywały regularne rejsy na Półwysep Arabski, do Królestwa Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Decyzją regulatora lotniczego w Indiach, pracę straciły trzy osoby z działu planowania załóg. Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego nakazała Air Indii przeprowadzenia wewnętrznego postępowania dyscyplinarnego oraz przedstawienia raportu w ciągu 10 dni. W związku z wykryciem wielokrotnego przekraczania maksymalnych limitów czasu pracy, piloci indyjskiego flagowca zostali zobligowani do złożenia wyjaśnień w ciągu siedmiu dni.
Każde przyszłe naruszenie przepisów dotyczących załóg, licencji zdatności do lotu lub czasu rejsu będzie skutkować surowymi sankcjami, wśród których regulator wymienia kary finansowe, zawieszenie licencji operacyjnej, jak i możliwość cofnięciem uprawnień do wykonywania połączeń lotniczych z pasażerami i cargo.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.